Publicación: Josephson coupling in high-Tc superconducting junctions using ultra-thin BaTiO3 barriers
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ARTÍCULO CIENTÍFICO
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Solicitante
Afiliación
Fil: Navarro, H. Comisión Nacional de Energía Atómica. Instituto Balseiro; Argentina; Universidad Nacional de Cuyo; Argentina; University of California; Estados Unidos
Fil: Kim, J. Pohang University of Science and Technology; Corea
Fil: Sirena, M. Comisión Nacional de Energía Atómica. Instituto Balseiro; Argentina; Universidad Nacional de Cuyo; Argentina; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Fil: Haberkorn, N. Comisión Nacional de Energía Atómica. Instituto Balseiro; Argentina; Universidad Nacional de Cuyo; Argentina; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
Sede CNEA
Centro Atómico Bariloche
Fecha de publicación
Fecha de creación
Idioma
eng
Nivel de accesibilidad
Resumen
We study the electrical transport of vertically-stacked Josephson tunnel junctions using GdBa2Cu3O7−δ electrodes and a BaTiO3 barrier with thicknesses between 1 nm and 3 nm. Current-voltage measurements at low temperatures show a Josephson coupling for junctions with BaTiO3 barriers of 1 nm and 2 nm. Reducing the barrier thickness bellow a critical thickness seems to suppress the ferroelectric nature of the BaTiO3. The Josephson coupling temperature reduces as the barrier thicknesses increases. The Josephson energies at 12 K are of ≈ 1.5 mV and ≈ 7.5 mV for BaTiO3 barriers of 1 nm and 2 nm, respectively. Fraunhofer patterns are consistent with fluctuations in the critical current due to structural inhomogeneities in the barriers. Our results are promising for the development of Josephson junctions using high-Tc electrodes with energy gaps much higher than those usually present in conventional low-temperature superconductors.
Descripción
Palabras clave
Citación
Materials Science and Engineering: B. Vol. 262, no. (2020), p. 114714